Hólyagsüllyedés-ProlapLase - www.szazsomed.hu

Tartalomhoz ugrás
Lézerkezelések > Nőgyógyászati Lézerkezelések
ProlapLase
A méhsüllyedés és kellemetlen kísérői
A hölgyek kismedencéjében, azaz a hasüreg legalsó részében számos fontos szerv található: a méh, a hüvely, a húgyhólyag, a húgycső és a végbél. Ezeket a lágyrészeket a kismedence izomcsoportjai tartják a helyükön és ínszalagok stabilizálják. E támasztó szerepű kötőszövetek közül a legfontosabb a hüvely izomzata és a gátizom.
Miért alakul ki a méhsüllyedés?
  • A méhsüllyedés kialakulálásnak     legfőbb oka az, hogy a kötőszövet rugalmasságát biztosító rostos fehérje, a     kollagén töredezetté válik, újratermelődése pedig az életkor     előrehaladtával jelentősen csökken. Így a szervek alátámasztásának     funkcióját már nem tudja betölteni.
  • A kórkép kialakulásának az is     oka lehet, hogy van, akinek veleszületetten gyengébbek, kollagénben     szegényebbek a kötőszövetei.
  • Vezető ok a menopauza (klimax)     is. A     változó korba lépő hölgyek esetében ugyanis csökken, majd megáll az     ösztrogén nevű hormon termelődése, ami a hüvely elvékonyodásához vezet.
  • A szülés, a nehéz fizikai munka vagy     sport, továbbá a sok állás is figyelemre méltó rizikófaktorok.
Milyen tünetek utalhatnak arra, hogy Önnek méhsüllyedése van?
  • Állandó teltségérzetet,     nyomást érez a kismedencéje tájékán.
  • Fájdalmat érez szeretkezés közben.
  • Állás, járás közben     kellemetlen, húzó érzés, derékfájás kínozza.
  • Nyomást érez a hüvelycsatornájában,     illetve úgy érzi, mintha valami ki akarna jönni a vaginájából.
  • A hüvelyben vagy – súlyosabb     esetben – a hüvelybemenet területén kidudorodást tapint.
  • Méhszája megjelenik a     hüvelybemenet környékén.
Milyen tünetei vannak a méhsüllyedés kísérőbetegségeinek?
  • Hólyagsérv (cystocele): állandó, kínzó/sürgető     vizelési ingere vagy vizelési nehézségei vannak, esteleg vizeletcsöpögést     tapasztal.
  • Végbélsérv, vékonybél-sérv (rectocele, enterocele): Állandó székelési ingertől,     székelési nehézségektől, elzáródástól szenved, csak lefekvéskor enyhülő     hátfájást, „húzó” érzést tapasztal álláskor, járáskor.
Miért gondoljuk, hogy a lézeres kezelés a leghatásosabb megoldás?
Mert az okot szünteti meg, nem a tüneteket kezeli. A lézeres kezelés, a ProlapLase során a lézernyalábbal – non-ablativ, azaz szövetsérülést nem okozó módon – felmelegítjük a kötőszövetekben lévő kollagénrostokat, amelyeket így összehúzódásra késztet. A fény és hő együttes ingerére reagálva a kollagénrostok újraépülnek és megsokszorozódnak, újra rugalmassá válnak. Így aztán a hüvelyfal újra feszessé és vastaggá válik, a kezelt kötőszöveti állomány mintegy tíz-tizenöt évet fiatalodik. A megerősödött kollagén rostok alátámasztják a lágyrészeket, így megszűnik vagy enyhül a méhsüllyedés és az azt kísérő esetleges sérv.
A ProlapLase kezelés előnyei:
  • Az okot kezeli, nem a tünetet.
  • Hatása tartós,
  • Nincs vágás, nincs fájdalom, nem műtétről, hanem     kezelésről van szó, a páciens maximum egy kis hőérzetről szokott     beszámolni.
  • Ebből következően nincs     szükség altatásra.
  • Semmilyen idegen anyagot nem juttatunk a szervezetbe.
  • A kezelés teljesen hormonmentes.
  • Sem komplikációkat, sem     jelentősebb mellékhatásokat nem jegyeztek eddig fel.